Klima aletinin tarihi insanlık denli eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor yağdırmak kucakin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin ab gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mirlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir kullanma vadiını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her çağ 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mirlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir prosestir. Günümüzde insanlar, daha huzur ve zengin evetşayabilmek kucakin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima gösterişli olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut nöbetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı itibar etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok başkalık oldu. Daha çok klima bulunmayan nöbetyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce nöbetyerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor amortisörı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinleşmek kucakin kullanılan bir amortisör olmaktan çıharemp, kışın da ısınmak kucakin tercih edilen amortisör yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye mirlamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği önsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde epey karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana muvafık seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlanamaması, sadık montaj uygulamalarının kuruluşlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate aldatmaınmalıdır. Klima amortisörı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ufak tefek bir tetebbu kuruluşlmalıdır.