Logo nedir? Lafız fehvaı olarak gerçeklik karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak çalışmaletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler karınin daha çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde çalışma gösteren çalışmaletmelerin alelumum logoları kesimü simgeleme eder. Ama yekten ziyade kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, kolayca anlaşılır, çizgiırlanması kolayca, olası başüstüneğunca az nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine usturuplu olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzınöbet lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm da dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu fen çok önemlidir.